Najpierw trzeba uzmysłowić sobie jak istotną rolę pełni internet w życiu każdego człowieka. To właśnie internet okazał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Największe światowe firmy inwestują duże pieniądze w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W skali miesiąca jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto również nadmienić, że nawet 70% Polaków codziennie używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Jest to między innymi jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://drive.google.com/drive/folders/1xrtgzdNXY5O2gzZptBGcgiM70QzFye2M . Statystyki mówią, że aż 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie ruchy, które mają na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google muszą być wciąż monitorowane tak, żeby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Przede wszystkim należy zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, żeby usunąć wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promocję strony we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!