W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak ważną funkcję pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet stał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują duże środki w reklamę w social media czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W skali miesiąca dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też nadmienić, że aż 70% Polaków każdego dnia używa internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Jest to między innymi jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1gpwVnkSnmYdJqFGq037fOA-ZnV8ePS7O . Statystyki mówią, że nawet 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% użytkowników wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszystkie działania, mające na celu zdobycie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle podlegające zmianom algorytmy Google powinny być ciągle obserwowane tak, aby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Najważniejsze jest to żeby wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, aby usunąć wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli działania , które mają na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja większej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!