W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak ważną funkcję w życiu każdego człowieka pełni internet. To właśnie internet stał się głównym kanałem dystrybucji usług, gównie dzięki ich łatwej dostępności i szerokiemu wyborowi. Również promocja w tych czasach w dużej mierze mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki Polaków. W miesiącu dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też dodać, że nawet 70% Polaków codziennie korzysta z internetu. Jak więc być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona internetowa. Jest to między innymi ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1h2V6WguMXPaz47jJhbxKZR0rWjYJLupfCLJRzWyAGE0 . Według statystyk nawet 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% użytkowników klika jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie działania, mające na celu uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być nieustannie obserwowane tak, aby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej strony klienta. Po pierwsze trzeba wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby usunąć wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promowanie strony we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak bardzo ważne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja lepszej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!